Avių pieno sudėtis ir savybės

Avių pienas 1,5 karto  maistingesnis nei karvės pienas. Jame gausu B grupės vitaminų ir vitamino A.  Avių pienas ypač naudingas nėščioms moterims ir vaikams, paaugliams. Šis pienas yra žinomas ir dėl savo antioksidacinių savybių. Reguliariai naudojant avių pieną, jis pagerina deguonies ir maistinių medžiagų absorbciją į smegenų ląsteles, dėl to pagerėja atmintis, koncentracija, padidėja gebėjimas mokytis. Avių piene yra iki 10% riebalų ir 20% kietųjų dalelių. Palyginti su karvių ar ožkų pienu, avių piene yra kelis kartus daugiau cinko ir kalcio.  Mitybos specialistai rekomenduoja reguliariai naudoti avių pieną gydymui ir osteoporozės profilaktikai. Cinkas yra reikalingas sveikai odai ir plaukams, taip pat  ir  gerai savijautai apskritai. Pakankamas  cinko kiekis maiste skatina apetitą. Atsižvelgiant į tai, avies pieną rekomenduojama įtraukti į žmonių sergančių anoreksiją meniu.Tik vienas puodelis šilto avies pieno prieš miegą, garantuos jums tvirtą ir sveiką miegą.

Avių pieno sūris

Dėl didelių maistinių savybių ( yra daug riebalų ir baltymų), taip pat savotiško kvapo, avies pienas yra beveik ideali žaliava gaminanti sūrį. Skirtingose ​​šalyse avies pieno sūris gaminamas skirtingų būdu, todėl yra vadinamas skirtingai. Žinomiausi yra šių rūšių sūriai iš avių pieno:

  • Rokforo – pasaulyje garsaus prancūzų ožkos sūris;
  • Žemės ūkio sūris – visi jie yra pagaminti tik iš avių pieno. Garsiausios tarp jų yra „Brousse du Moat“ ir „picodon“;
  • Fetos – tradicinis marinuoti sūris Graikijoje.

Avies pieno sūrių privalumai

Avies sūryje yra visos amino rūgštys. Jame yra daug baltymų, mikroelementų bei vitaminų. Tarp tautų, reguliariai valgančių avių pieno sūrius, yra mažai sergančių akių, bei virškinamojo trakto ligomis. Sūryje yra daug kalcio ir fosforo, o tai yra gera prevencinė priemonė prieš osteoporozę. Sūryje yra daugiau nei 30% riebalų, todėl jis priskiriamas prie didelio kaloringumo produktų. Dėl šios priežasties, rekomenduojama suvalgyti per dieną ne daugiau 100-150 gr. avies sūrio. Sūris ypač naudingas nėščioms bei maitinančioms moterims, taip pat  paaugliams ir vaikams.